Robotik Ofis

Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) ve Robotik Dijital Asistan (RDA) tüm sektörlerde hızla yaygınlaşan bir teknoloji. RPA'nın kurum içinde uygulanmasına yönelik birçok farklı yaklaşım ve metodolojinin yer aldığı çeşitli forumlarda tartışıldığı görülüyor. Ama...

Evet, bir "ama" var... RPA programları birçok alanda başarılı olmuş olmasına karşın, halen RPA programlarının yavaş benimsenmesi konusunda şikayetler mevcut. Robotik Dijital Asistan ve RPA teknolojisi doğru amaç için kullanıldığında başarılı oluyor, aksi takdirde bir ek yük haline geliyor.

Robotik süreç otomasyonu'nun hızlı bir şekilde benimsenmesinin önünde engel iki sorun göze çarpıyor.


Sorun 1: Robotik süreç otomasyonunu uygulamaya koymadan önce süreçleri düzeltelim yaklaşımı

RPA şirketleri, Robotik Dijital Asistan ve Robotik Süreç Otomasyonundan önce uçtan uca süreçlerin analiz edilmesini ve standartlaştırılmasını önermektedir. Bu iyi niyetle yapılır.


[ Ayrıca bakınız: RPA Firmaları ]


Kurumsal bir ortamda süreçler bazen uzundur ve çapraz işlevlere sahiptir. Süreçler dönüşüm projeleri sırasında belgelenir, ancak bu süreçler gelişerek dallanıp budaklandıkça kimsenin bunları güncel tutacak zamanı olmaz. Çoğu zaman, süreçler geçerli nedenlerden dolayı bölgeden bölgeye veya ürün grupları arasında tutarlılık göstermez.

Süreçleri uçtan uca analiz etmek ve standartlaştırmak için çapraz işlevsel grupları da ele almak gerekir. RPA programlama ekibi, farklı öncelikler nedeniyle bu işleme başlayamayabilir. Bu da kilit paydaşların katılımını geciktirerek programı yavaşlatır.


Sorun 2: RPA botları işimi elimden alacak algısı

İşletme birimi lideri, süreçleri otomatikleştirmek ve manuel saatleri azaltmak için, FTE tasarrufu için RPA programını gündeme alır. İşletme birimi liderinin mesajı bazen botların birilerinin işini elinden alacağına dair bir tehdit olarak algılanır. Bu algı, kilit kişilerin ayak sürümesine yol açar. Programlama ekibiyse bu durumda en doğru kullanım durumlarını bulmakta zorlanır.

Bu noktada, bu dönüşüm programını Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) yerine Robotik Dijital Asistan (RDA) olarak duyurmak önerilir.

Bu yaklaşımda iş birimi lideri programı çalışanlara şöyle tanıtır:  "Sizin için gerçekten önemli olan görevlere odaklanabilmeniz için sıradan işlerinizi halledecek bir asistan veriyoruz. Bunlar size özel görevleriniz olup belirli bir sürece bağlı olabilir ya da olmayabilir. Ayda X saat tasarruf ederseniz (X, bir bot oluşturmak için gereken süreye bağlıdır), kendi asistanınızı alacaksınız. Bu arada, bu bir Robotik Dijital Asistan olacak." Bu mesaj, şirketin çalışanlarını önemsediğine dair olumlu bir mesaj olarak algılanacak ve kullanım örnekleri bulmak için daha yüksek bir aktif katılım olacaktır. Üstelik, bu tür bir yaklaşım kesinlikle tehdit edici olmadan çok fazla ivme yaratacaktır.


Robotik Dijital Asistan kullanmanın avantajları

RDA yaklaşımında, süreçlerin optimal olup olmadığı konusunda endişelenmeden çalışan verimliliğine odaklanırsınız. Taleplerin önceliklendirilmesi, yıldız işgücünün enerjisini stratejik görevlere yönlendirmesine yardımcı olacaktır. Bu şekilde, program hız kazanacak ve robotik süreç otomasyonu yazılımlarını uygulamaya koymanın acı verici gecikmeleri olmadan bir yerden başlamak mümkün olabilecek.

RPA program ekibi bu deneyimi bot teslim sürecini optimize etmek için kullanacaktır. Bu optimizasyon, daha iyi öngörülebilirlik ve gelecekteki ölçeklenebilirlik için gereklidir.  

Robotik Dijital Asistan yaklaşımının avantajı, çalışanların üretkenliğini azaltan, yani altta yatan gerçek sorunları ortaya çıkaracak olmasıdır. Bu sayede, sistem sorunlarını, gereksiz süreçleri ve uygun olmayan sistem araçlarını keşfetmek mümkün olabilecek. Bu sorunları önceden çözemeyebilirsiniz, ancak dijitalleşme için bir yol haritası oluşturmak üzere girdi elde edeceksiniz.  


Süreçleri daha da optimize etmek için Robotik Dijital Asistan loglarını izleyin

Sürekli izleme yaklaşımı, bot'lar ister süreç optimizasyonundan önce ister sonra uygulansın şarttır. Süreçler, iş ortamındaki veya yazılım sistemlerindeki değişiklikler nedeniyle her zaman evrim geçirir. Her iki durumda da, uçtan uca süreçleri daha da optimize etme fırsatlarını sürekli analiz etmek için programda örnek küçük süreçlere ihtiyacınız olacaktır. Düzenli olarak üç ayda bir yapılan iş incelemeleri süreçlerin iyileştirilmesine yardımcı olabilir.  


Özetlemek gerekirse

Robotik Dijital Asistan (RDA) ile yolculuğunuza hızlı bir şekilde başlayın ve Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) ile sonlandırın.

 


RobotikOfis'i takip edeyim

Select Language

RPA Feed 2

Besleme bulunamadı.

Bize ulaşın

Firmanızda hangi süreçlerin otomasyona uygun olduğunu öğrenmek için firmanızın web sitesini bize bildirerek kısaca "Şirketimize uygun RPA çözümleri hakkında bilgi almak istiyorum." diye email atmanız yeterli:

Sayfayı Paylaşayım