Robotik Ofis

Verimliliği arttıran robotik süreç otomasyonu, sağlık sektöründe de önemli bir etkiye sahiptir. Bu yazıda, RPA ile sağlık otomasyonu için sektöre zaman, para ve kaynak tasarrufu sağlayacak ve aynı zamanda birçok hastanın aldığı bakımın kalitesini artıracak 6 kullanım örneği özetlenmektedir.

Sağlık sektöründe RPA henüz yeterince yaygınlaşmış değil. Bunun nedeni, zorlu lojistik, ilk kurulum maliyetleri ve aceleye getirilmiş deneme uygulamalarının başarısızlığından kaynaklanan tereddüt gibi çeşitli faktörlerin bir araya gelmesi olabilir. Yine de, sağlık sektöründe robotik süreç otomasyonunun yaygınlaşması için önemli bir fırsat kapıda bekliyor. Bu durum, bakım hizmetlerine erişimlerini ve kalitelerini artırarak hastalara, zamanları ve kaynakları monoton görevlerden daha kritik görevlere doğru kaydırıldığı için sağlık çalışanlarına, maliyetler düzene sokulabildiği ve fonlar başka yerlere tahsis edilebildiği için sağlık hizmetlerine fayda sağlayacaktır.

Uzaktan teşhis ve uzaktan bakım verme, dijital hemşireler, ışın tedavisi, yapay zeka araçları, ruh sağlığı için yapay zeka modelleri, arttırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik gibi pek çok teknolojik yenilik, sağlık sektöründe öncü bir rol oynamaktadır. Hiperotomasyonun ortaya çıkışı, COVID-19 sonrası sektördeki büyümeyi daha da hızlandırmıştır. Robotik süreç otomasyonu gibi teknolojiler, sağlık uzmanlarına veri girişi, hasta deneyimini iyileştirme ve idari görevlerin yerine getirilmesi gibi farklı alanlarda yardımcı olmaktadır.


Sağlık ve Hasta Bakımı Sektörü için RPA Nedir Ne Değildir?

Robotik Süreç Otomasyonu (RPA), sağlık sektöründe tekrarlayan görevleri yerine getirmek için insan eylemlerini taklit eden yazılım robotları kullanılan bir otomasyon teknolojisidir. Bu (ro)botlar, insan işgücünün yerini almamakta, aksine insanları tamamlayarak görevleri daha hızlı ve yüksek doğrulukla tamamlamaya yardımcı olmaktadır. RPA teknolojisi,  mevcut istihdamı ortadan kaldırmak yerine, sağlık profesyonellerinin daha önemli görevlere odaklanmalarını sağlamak üzere yeni fırsatlar yaratır ve toplam başarımı, verimliliği, arttırır.


[ Ayrıca bakınız: RPA Firmaları ]


RPA teknolojisi, çeşitli platformlar ve teknolojilere bağlı olarak çalıştığından dolayı, sağlık hizmeti veren kurumlar RPA şirketleri arasından kendileri için en doğru robotik süreç otomasyonu firması seçimi yapmadan önce mevcut  süreçlerini iyi analiz etmeli, sorunları tespit ederek otomasyon için en uygun süreçleri belirlemelidir.

Sağlık Sektöründe RPA Uygulamalarına Altı Örnek

Kullanım örneği 1: Hasta kayıtları ve veri paylaşımı

Sağlık verileri, doktorlardan, üçüncü taraf portal sistemlerinden, sigorta şirketlerinden, randevu planlama sistemlerinden veya sağlık kayıt veri tabanlarından olmak üzere farklı farklı kaynaklardan toplanmaktadır. Birçok ülkede, veriler merkezi değildir ve tüm sağlık verilerini tek bir noktada toplamak önemli bir yatırım gerektirir. Robotik süreç otomasyonu, hasta kayıtlarını etkili bir şekilde işleyerek, önemsiz yönetim görevlerine ayrılan sağlık kaynaklarının azaltılmasında önemli bir rol oynayabilir. Sağlık sektörünün, kötü yürütülen ve hata yapmaya yatkın elle veri yönetimi için toplamda 2.1 milyar dolar harcadığı tahmin edilmektedir. Bu nedenle, RPA, sağlıkta veri yönetiminin verimliliğini ve doğruluğunu artırmak için oldukça uygun bir çözümdür.

Ek olarak, RPA, örneğin izin ve erişim haklarını düzenleyerek, elektronik veri paylaşımının gizlilik protokollerine uygun olmasını sağlamakta önemli bir rol oynayabilir. Ayrıca, RPA, veri kaybını veya bozulmasını önleyerek, siber saldırılara anında karşı koymaya olanak tanıyabilir. Robotik süreç otomasyonu tarafından sağlanan güçlendirilmiş siber güvenlik, özellikle daha önce güvenlik ihlalleri yaşamış sağlık sağlayıcıları için çekici olacaktır. Örneğin, İngiltere'nin güneybatısındaki Dorset bölgesinde RPA çözümüyle Wyman adlı bir robot kullanılarak doktarların tıbbi kayıtlara hızlı erişimi sağlanmıştır.

Kullanım örneği 2: RPA Sağlık Otomasyonu ile Randevu Planlama

Elektronik hasta kayıtları ile yakından ilişkili olan randevu  planlama, RPA tarafından ele alınabilecek zaman alıcı bir görevdir. Örneğin, RPA gelen verileri tarayarak ve semptomlar veya şüpheli tanı, doktor müsaitliği, konum veya en uygun zaman gibi ilgili verilere dayalı olarak randevuları planlayarak verimliliği büyük ölçüde arttırabilir. Bu sadece sağlık çalışanlarını sıkıcı planlama görevlerinden kurtarmakla kalmayacak, aynı zamanda hasta memnuniyetini de arttıracaktır.

Örneğin İngiltere'de East Lancashire NHS Trust, her ay aldığı ortalama 15.000 sevk için randevu planlamak üzere RPA kullanarak yaklaşık 83.600 sayfa kağıt tasarrufu sağlıyor. Bu, iki buçuk tam süreli eşdeğer (TSE/FTE) zaman tasarrufu sağlayarak hayati kaynakların yeniden yönlendirilmesine olanak tanıyor.

Erişilebilir ve entegre bir RPA özellikli web uygulamasıyla randevu oluşturma, hatırlatma ve iptal işlemlerini otomatikleştiren Hindistan merkezli Feat Systems gibi, randevu planlamayı kolaylaştıran yeni çözümler ortaya çıkıyor. Ayrıca, randevuya gelmeme yüzünden kaynaklanan maliyet de bu sayede ortadan kaldırılabilmektedir.

Kullanım örneği 3: Faturalama, ödemeler ve talep yönetimi

RPA ayrıca testler, ilaçlar, yemek ve doktor ücretleri gibi çeşitli maliyetleri basitleştirilmiş tek bir ödemede birleştirerek sağlık hizmeti ödemelerini kolaylaştırmak için de kullanılabilir. Faturaların tek bir faturada hızlı ve doğru bir şekilde işlenmesi, sağlık uzmanları için zaman kazandırır ve faturalandırma yanlışlıklarını önleyebilir. Buna ek olarak, RPA, ödemede bir gecikme veya sorun olması durumunda hastalara kişiselleştirilmiş hatırlatıcılar gönderecek şekilde programlanabilir.

Benzer şekilde robotik süreç otomasyonu, zaman alan sağlık taleplerini işlemek için de kullanılabilir. Bir RPA çözümünün bir sağlık sigortası talebinin durumunu kontrol etmesi, bir insan için 85 saniyeye kıyasla 12 saniye sürmektedir; bu da bir robotun 9 tam zamanlı çalışanın (TSE) işini sıfır hata ile yapabileceği anlamına geliyor. Buna ek olarak, talep retlerinin yaklaşık %25'i kayıt ve uygunluk sorunları gibi idari hatalardan kaynaklanmaktadır ve her bir talebin yaklaşık 118 dolara mal olduğu düşünüldüğünde, bir RPA çözümü bu gereksiz mali kaybı azaltabilir. ABD'deki bir hastane, ödeyici uygunluğunu doğrulamak ve taleplerin işlenmesini ve ödenmesini yavaşlatan eksik bilgileri belirlemek için robotik süreç otomasyonu kullanarak ciddi bir tasarruf sağlayabilmiştir.

Kullanım örneği 4: Sağlık Otomasyonu ile Ekipman Takibi

Ventilatörler, defibrilatörler ve tıbbi pompalar gibi ekipmanların takibi, COVID-19 sırasında dünya çapındaki hastanelerin kaynak sıkıntısı çekmesi nedeniyle hastaneler için özellikle önemli bir konu haline geldi. Hemşirelerin ayda yaklaşık 6.000 saatlerini kayıp ekipmanları aramak için harcadıkları ve bunun da hayati bir zaman kaybına yol açtığı tahmin edilmektedir. Buna ek olarak, ekipmanların yerinin etkili bir şekilde tespit edilememesi hasta bakım deneyimini etkileyebilir, bekleme sürelerini arttırabilir ve kritik tedaviyi geciktirebilir.


[ Ayrıca bakınız: ]


Dijital sensörler ve bulut tabanlı kontrol panelleriyle birlikte robotik süreç otomasyonu şu şekilde faydalı olabilir: ekipmanlarn personel tarafından kolayca bulunmasını sağlamak; ekipman envanterlerinin doğru ve güncel olduğunu doğrulamak; ve bozulduklarında değiştirilmelerini sağlamak için ekipman durumunu izlemek.

Örneğin Intellibuddies şirketi, etkili envanter ve ekipman yönetimi sağlamak amacıyla hastanelere check-in ve check-out RPA yazılımı temin ediyor. Bu kullanım alanının bir başka örneği de İngiltere'deki hastane yönetimi startup'ı T-Systems'dan geliyor. T-Systems, sorunsuz nakil operasyonları sağlamak için organların zamanını ve yerini takip etmek de dahil olmak üzere çeşitli sağlık çözümleri geliştirmek amacıyla RPA kullanıyor.

Kullanım örneği 5: Veri Analizi ve Teşhis

Sağlık hizmeti sağlayıcıları kaçınılmaz olarak her gün hastalardan önemli miktarda veri toplamasına rağmen bu veriler genelde pek kullanılmaz. Bu noktada, bu verileri analiz etmek için robotik süreç otomasyonu kullanılarak  her hastaya özgü değerli bilgiler ve analizler elde edilebilir. Bu bilgiler, sağlık uzmanlarına destekleyici bilgi sağlayarak daha doğru teşhis ve tedavi yoluyla hasta deneyimini iyileştirmek üzere kullanılabilir. Örneğin, Dublin'deki bir hastane, hastalık kodlarını ve sonuçlarını girmek ve analiz etmek için RPA'dan yararlanıyor. Sadece bu sürecin otomatikleştirilmesi bile hastanenin günde yaklaşık üç saat çalışmasını sağlıyor ve ayrıca hastalara dair faydalı bilgiler sağlıyor.

Buna ek olarak, çevrimiçi tarama yapmak ve teşhis sürecine yardımcı olmak için hızla büyüyen teletıp hizmetlerine de RPA entegre edilebilir ve COVID-19 nedeniyle zorlanan sağlık hizmetlerini destekleyebilir. Örneğin, Kanadalı telekomünikasyon şirketi Telus, hastaları etkili bir şekilde desteklemek için RPA ve AI teknolojisini kullanan bir akıllı telefon uygulaması geliştirmek üzere Babylon Health ile ortaklık kurmuştur.

Kullanım örneği 6: Bakım Sonrası İçin Sağlık Otomasyonu

Robotik süreç otomasyonu, taburculuk sonrası bakımı yönetmek için de kullanılarak hastaların bir sağlık tesisinden ayrıldıktan sonra evde güvenli bir şekilde iyileşmelerine olanak tanır. Örneğin,hastalara ilaç almak, besin tüketmek veya bir yemek planına uymak gibi önemli eylemler hakkında hatırlatıcılar göndermek için robotik süreç otomasyonu kullanılabilir. Buna ek olarak, RPA hastalara kan basıncı gibi gerekli verileri ölçmeleri için haber verebilir ve ardından koşullar herhangi bir şekilde endişe vericiyse sağlık uzmanlarını bilgilendirebilir. Bu şekilde robotik süreç ve sağlık otomasyonu, hastane ile ev arasında bir iletişim biçimi olarak işlev görür. Bu sayede, evde iyileşme sağlanarak hasta deneyimi iyileştirilebilir ve ayrıca sağlık hizmeti sağlayıcıları da hastane yataklarını daha verimli kullanabilir.

 

Yeni başlayanlar için RPA hakkında bilgilenme makaleleri

Robotik süreç otomasyonu nedir?

Akıllı süreç otomasyonu nedir?

Robotik süreç otomasyonunun işletmelere faydaları

En İyi 10 RPA Çözümü

Küçük İşletmelerde Robotik Süreç Otomasyonu için 5 İpucu

 

 


RobotikOfis'i takip edeyim

Select Language

RPA Feed 2

Besleme bulunamadı.

Bize ulaşın

Firmanızda hangi süreçlerin otomasyona uygun olduğunu öğrenmek için firmanızın web sitesini bize bildirerek kısaca "Şirketimize uygun RPA çözümleri hakkında bilgi almak istiyorum." diye email atmanız yeterli:

Sayfayı Paylaşayım